Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 10., szerda

Tavaszi rízseshús

Hát most már tényleg elég volt a télből és a hóból. Még mindig vastag hótakaró borít mindent amerre a szem lát. A mi utcánk különösen katasztrófális: a hó alatt vastag jégpáncél, az út nincs letakarítva. Habár ami nekünk bosszúság, az a gyerekeknek öröm.

Szombaton a nagy hóesésben vendégünk volt:


Télen-nyáron jönnek hozzánk madarak. Amikor megérkeznek a gólyák, akkor azokból békászik egy-kettő az udvarunkban. Másnál kutya-macska a  háziállat, nálunk gólyák, gémek, sasok, sólymok.
Egész  hétvégén havat lapátoltunk, a gyerekek szánkóztak, hógolyóztak. Szombaton könnyű ebédet készítettem:
Tavaszi rízseshús wokban
zöldségkeverék (most mexikóit használtam, de amúgy borsó, répa, kukorica, zöldbab stb.)
zeller (egy-két szelet) kockázva
1 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
pulykamell csíkozva
1,5 csésze rízs
só, bors
2,5-3 csésze víz vagy húsleves (esetleg kocka)
1 dl tejszín (elhagyható)

A húst csíkokra, a hagymát apró kockákra, a fokhagymát kés lapjával összenyomtam, majd vágtam. A wokot előmelegítettem, egy kevés olajat öntöttem bele. Ezt követte a hagyma, amit világosra pároltam, majd a hús és a zeller. Addig pirítottam a hozzá valókat, míg a felesleges víz el nem párolgott. Ehhez tettem a rízst, majd pár perc elteltével a zöldségeket. Rövid ideig pároltam, majd hozzá tettem 2,5 csésze forró húsleves és víz elegyét. Nem volt elég a húslevesem, ezért tettem hozzá vizet. Felforraltam az ételt, majd a tetőt ráhelyezve vaslapon pároltam. Közben egyszer fa villával összekevertem, ízesítettem sóval-borssal és egy kevés tejszínt öntöttem hozzá.
Tálalásnál egy kevés reszelt sajtot tettem a tetejére. Bármilyen idényjellegű zöldségből elkészíthető.



2 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Köszönöm, hogy olvasom lettél:)
Imádom rizst:))Olyan szép színes lett, ez a kaja:)))

Famulus írta...

Kedves Kriszti!
Én is hasonlóan örülök. Tudod a gyerekekkel sokszor csak trükkösen lehet megetetni bizonyos dolgokat - és itt most a húsra gondolok -. További szép napot:) Szia

LinkWithin