Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 4., csütörtök

Karfiol krémleves és pácolt, rántott pulykamell pürével

Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki tanácstalan a tekintetben, hogy "mit is főzzön"? Pláne, hogy a kisebbik csemete itthon van, nem ment a héten oviba. Nem válogatós, de azért van amit kimondottan szeret enni és van amit lassan, komótosan, unszolásra hajlandó megenni.
Meg persze, ha itthon van, akkor nagyon igyekszem a kedvében járni.
Egy gyorsan elkészíthető, könnyű krémlevesre gondoltam. Azért is jó, mert a zöldséget így biztosan megeszi, nem kell annyira forrón tálalni, na és persze minden volt itthon hozzá.

Karfiol krémleves
karfiol rózsa 3-4 darab
só, ételízesítő, vagy 1 leveskocka
kb. 2 dkg vaj
1 ek. lisz
1 ek. tejföl

A karfiol rózsákat annyi sós vízben tettem fel főni, amennyi éppen ellepte. Jó 20 perc főzés után lehúztam a fűzhelyről, botmixerrel összeturmixoltam. Egy kellemesen sűrű pürét kaptam. Egy másik edényben világos vajas rántást készítettem, melyhez állandó kevergetés mellett  hozzá öntöttem a pürésített karfiolt. Kiforraltam, közben egy zöldségleves kockával utánízesítettem. Egy kisebb tálba 1 evőkanál tejfölt tettem, amihez merőkanalanként hozzámertem a leves majdnem felét, miközben kevertem - lényeges a hőkiegyenlítés, mert a tejföl összecsomosódik, kipelyhedzik -, majd a leveshez öntöttem.

Karfiol krémleves


Pácolt, rántott pulykamell
6 szelet pulykamell
2 gerezd összetört fokhagyma
kb. 2 dl tej
panírozáshoz: liszt, tojás, zsemlemorzsa

Gondolom más gyerekes családnál is a krumpli püré a favorit "lapos husival". Tegnap már fokhagymás tejben lepácoltam egy pár szelet pulykamellet. Nagyon finom ízt kölcsönöz a húsnak (a májat is így szoktam előkészíteni). Szóval a pulykamellett még délelőtt sóztam-borsoztam, hagyományosan kipaníroztam (liszt, tojás, zsemlemorzsa), majd a sütőben olajjal megspriccelve 220 fokon 20 perc alatt megsütöttem.

Krumpli püré
4 szem lisztes krumpli
só, szerecsendió
3 dkg vaj
1 ek. tejföl
tej

A püréhez lisztes krumplit fogtam, amit sós vízben megfőztem. A vizet leöntöttem, majd géppel összetörtem, folytonos keverés közben  hozzá adtam a vajat, a meleg szerecsendiós tejet, végül a tejfölt. Én géppel szeretem csinálni, mert a krumpli nem marad darabos és minden összetevőt egyenletesen, gyorsan el tudok dolgozni és nem utolsó sorban, levegős, könnyű lesz a püré. A tejföl hozzá adásával pedig a maradék pürét is olyan frissnek fogjuk látni és érezni, mint amikor elkészült!
Házi savanyú uborkával és céklával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin