Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 15., hétfő

Túrófánk

Ha már farsang, akkor fánk. De nem volt kedvem a hagyományos fánkhoz, hiszen két napja akárhová is mentünk, mindenhol fánkkal kínáltak. Szeretem porcukorral és lekvárral, de most valami mást szerettem volna.Ilyenkor persze nincs ihlet, de van szakácskönyv. Sok és sokféle is. Elővettem egy párat, meg régebbi újságokat, hátha találok valamit. Aztán egy szép nagy képes süteményes könyvben megláttam ŐT! És megcsináltam és finom és isteni és még a héten biztos, hogy fogok ilyent csinálni!


Nem kellett sokat vesződni vele és előkészülgetni és ripsz-ropsz készen is voltam. Jaj és majd el felejtettem, nem terjengett az írtózatos olajszag a lakásban és nem is szívta meg magát olajjal!

Túró fánk (kb. 20 db lett belőle)
7,5 dkg vaj
25 dkg liszt
citromhéj (ízlés szerint)
csipetnyi só
5 dkg cukor
1 tojás
12,5 dkg tehéntúró
1 sütőpor
5-6 evőkanál tej
mazsola (ízlés szerint, de el is hagyható)
olaj a sütéshez

Az olajat megmelegítettem (tényleg ez az első lépés, mert annyira hamar össze lehet dolgozni a hozzávalókat). A vajat, citromhéjat, sót, cukrot, tojást és az áttört túrót jól összekevertem. A sütőporral elkevert lisztet és a tejet apránként hozzá adagoltam. A mazsolát rumaromás-cukros-vízbe áztattam, majd jól lecsepegtetettem, úgy tettem a masszához. Evőkanálnyi mennyiségből gombócokat formáltam és kisütöttem.
Egy kicsit oda kell figyelni, ne nagy lángon süssük, hanem inkább takarékon, hogy a belseje is jól átsüljön! Lecsepegtetve, porcukorba vagy fahéjjas cukorba forgatva mennyei. Melegen és hidegen is kitűnő!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin