Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 2., kedd

Pomelo

Párom vásárolni ment, így jobb, mert csak azt veszi meg amit felírok, nincs felesleges költekezés. Egyre jobban belejön. Írtam, hogy hozzon gyümölcsöt is - banán, mandarin, narancs, kivi -, de azt nem, hogy mire is gondoltam. Felhívott, hogy sorban állnak az emberek a zöldséges pult előtt és tanakodnak, hogy "az a hatalmas narancsszerű valami" mi lehet. Gondoltam, hogy pomelo lehet, hozattam is vele egyet.
Bevallom, még én sem ettem korábban.


Ketté vágva

2-3 napig érleltük még, tömege 93 dkg volt. Vegyes gyümölcs salátába tettem bele a negyed részét. A gyümölcs saláta a következő alapanyagokból állt:

1 nagy piros alma
1 kisebb zöld alma
1 banán
1/4 pomelo
2 mandarin
2 narancs
2 narancs leve
kevés citromlé
méz

És amit a pomeloról tudni lehet:
A citrusfélék családjába tartozó gyümölcs, amely Malájföldről származik. Elérheti a 40 cm-es és 6-8 kg-os nagyságot is. Nagyon vastag héjja van - gondosan mossuk meg a felhasználás előtt, hiszen vegyszerekkel kezelik -. Íze igen változatos, lehet savanyú és édes is. Vásárláskor leginkább a sárga héjjúakat válasszuk, ezeknek édesebb a húsa. Rostozata igen vastag, hűvös helyen akár 9 hétig is eltartható, ez idő alatt keveset veszít tápanyagtartalmából. Magas a kálium és kálcium tartalma.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin