Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 26., péntek

Kefíres poharas süti


Ma nagyon igyekeztem haza, holnapra elígérkeztem főzni egy hátrányos helyzetű gyerekeknek tartandó rendezvényre. Gyorsan begyújtottam, a mosógépet elindítottam, megfőztem  holnapra az ebédet a családnak, mert a párom sajna még egy tojás rántottát sem tud megcsinálni. Aztán gondoltam egyet, igazán nem tart sokáig összedobni egy könnyű sütit. Ez a párom kedvence. Akár így simán, meggyel megszórva, vagy durvára vágott dióval. Alapvetően kefírrel kell készíteni, de már natur joghurttal és gyümölcs ízű joghurttal is készítettem:

Kefíres poharas süti
1 kis pohár kefír
1 kefíres pohár olaj
2 kefíres pohár cukor
3 kefíres pohár liszt
3 db tojás
1 sütőpor
citrom, vagy narancs héj ha van
ízlés szerint mazsola

Tulajdonképpen akármilyen pohár megfelel mércének, én egy bögrébe öntöttem a kefírt, utána az a bögre volt a mérce. A kefírt a cukorral előbb egy kicsit géppel kidolgoztam, majd az olajat, a sütőporral elkevert lisztet és a tojást tettem hozzá. Pár percig kevertem, szépen levegős lett. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, a masszát beleöntöttem és középmeleg sütőben tűpróbáig (kb. 35-40 percig) sütöttem.


                       

2 megjegyzés:

Anyucika írta...

Nagyon szeretem a bögrés kimérős,meg a kavarós,sütiket.Gyorsan elkészíthető.Ha kevés időm van akkor nagyon jók.De szeretem a macerásabbakat is.

Famulus írta...

Ezt a sütit azért is kedvelem, mert akár durvára vágott dióval, csokidarabokkal, befőttel, asztalt gyümölccsel is el lehet készíteni. És persze nem utolsó sorban a 10 éves lányom általában vállalkozik rá, hogy elkészítse:)

LinkWithin