Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 2., kedd

Frankfurti leves

A maradékfelhasználás legjobb példája - szerintem -. Kelkáposzta főzeléket készítettem és maradt belőle egy adagnyi. Nem szeretem az ételt kidobni, nem vagyok a kész étel lefagyasztásának híve sem, de akkor már inkább a fagyasztás, mint a kidobás. Szóval volt még a kertből kelkáposztám, amiből főzeléket készítettem és egy kis sertés pörkölttel fantasztikus ebédet rittyentettem.

A kelkáposzta főzeléket így készítem:
kelkáposzta (csíkokra vágva)
2 szem burgonya (hámozva, kockázva)
őrölt kömény
majoranna

Először a kelkáposztát főzöm elő sós-köményes vízben, ezzel az esetleges kesernyés ízt tudom "eltüntetni", valamint nem puffaszt annyira. Aki nem bírja annyira a káposzta-féléket, az feltétlenül vágja ki a vastag ereket belőle, így kisgyermeknek is bátran adhatunk belőle. A vizet leöntöm, majd felöntöm hideg vízzel, bele teszem a burgonyát. Ismét sózom, kevés köményt teszek bele és készre főzöm (ez kb. 20 perc a burgonyától függ). A vége felé bele teszem a majorannát is. Közben elkészítem a rántást is. Olajat teszek fel, melybe annyi lisztet teszek, hogy a liszt habozzon. Nem az a lényeg, hogy betontrántás legyen! Ebbe teszek fokhagymát - ízlés szerint -, félre húzom és egy kevés őrölt paprikát szórok bele. Ezt követően mehet a főzelékbe, folyamatosan keverem közben, hogy ne csomosódjon be. Utánízesítek ha szükséges, jól kiforralom.

A leves innen már egyszerű: a maradék főzeléket felöntöttem egy kis húslevessel, tejfölt tettem bele és ami az igazi ízét adja: virslit karikáztam, amit előzőleg serpenyőben megpirítottam.


Frankfurti leves


Amit  a rántásról tudni kell:
- a lisztet mindig meleg zsiradékba tegyük
- inkább a zsiradék legyen több, mint a liszt
- a liszt "habozzon" benne
- mindig az étel jellegének megfelelő rántás készítsük (világos, zsemle színű, sötét rántás, barna rántás, száraz rántás, cukor rántás)
- a meleg ételhez hideg, a hideg ételhez meleg rántást adjunk, így nem csomosódik össze, persze folyamatosan keverjük
- mindig jól forraljuk ki a rántást, így nem lesz liszt ízű és nem romlik meg olyan hamar
- kb. 10 dkg liszt képes 1 liternyi folyadékot mártás sűrűségűre besűríteni.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin