Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 24., szerda

Túrós tészta

Most, hogy megint tanfolyamra járok, alig van időm valami "rendes ételt" tenni az asztalra. Nem igazán kedvelem a maradékot, vagy előző nap készített ételt. Hét közben a gyerkőcök oviban, suliban kapnak ebédet, de amikor haza jönnek természetesen farkas éhesek. Kora délután érkezem haza, így fél 3 felé, már neki is állhatok valami meleget készíteni. Nem bonyolítom a dolgokat, egyszerű, finom és laktató ételt készítek valami egyszerű levessel. A leves lényeges: folyadék, meleg, jót tesz a gyomornak, meg egyáltalán, nálunk minden nap volt leves, ha csak egy rántott leves is, de valamilyen leves mindig!
Volt egy kis túróm a hűtőben, tejföl, szalonna, tészta a kamrában. Nem vagyok oda a bolti tésztáért, de ez most vészhelyzet volt!



Túrós tészta
sós vízben főtt kocka, vagy csusza tészta
túró
tejföl
3-4 szelet kockázott szalonna kiolvasztva, zsírjával együtt

Nem éppen a legbonyolultabb ételek közé tartozik, így akár egy kezdő háziasszony is elkészítheti. Ez most családi összefogással készült, mert amíg főtt a tészta, én olvasztottam a szalonnát - a nagyobbik lánykám pedig összekeverte a túrót a tejföllel.
A kifőtt, átöblített, lecsepegtetett tésztát összekeverem a túrós-tejfölös masszával. A massza inkább híg legyen, mint a túrótól sűrű, hiszen a sütőben majd szépen össze fog sülni. Ezt követően a szalonnából kisült zsírt öntöm hozzá - természetesen nem fontos az egészet hozzá adni - és a szalonna pörcöt.
Jénaiba, vagy tepsibe borítom, kicsit elsimítom a tetejét és a sütőben átsütöm. Aki kedveli a tetejét pirosra is sütheti.
Sokan a kifőtt tésztára teszik a túrót és tejfölt, majd a pörcöt. Én így melegen jobban szeretem.
... és vessetek rám követ: túrósan-tejfölösen-pörcösen-porcukrosan szeretem!



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin