Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 15., hétfő

Gödöllői töltött csirkemell párolt gyümölccsel és rízzsel

Gödöllői töltött csirkemell párolt gyümölccsel és rízzsel


Olyan ebédet szerettem volna készíteni, ami aránylag könnyű - a gyomornak is - és nem zsíros, pláne a gyerekek is szívesen egyék. Igaz, többféle dolog is kell hozzá, de alapjában véve nem kerül sokba, hiszen semmiből sem kell kilószámra venni semmit.
A húslevest már előző nap délután megfőztem, le is szűrtem, így azt csak melegíteni kellett. Először is elkészítettem a rízst, majd a párolt gyümölcsöt. E mellé még - igény szerint - előkerült a kamrából egy kis cseresznye és körte befőtt is.
A töltött csirkemellhez a következő alapanyagokat használtam fel:

Gödöllői töltött csirkemell
2 csirkemell (filé)
1 fej hagyma
2 kisebb szelet szalonna
3-4 gerezd fokhagyma
8-10 szem apró gomba
5 db csirkemáj
1 db zsemle (beáztatva)
1 db tojás
só, bors, majoranna, petrezselyem

1. Az egész csirke melleket elvágtam, majd a felekből nyitott szeleteket csináltam, így 4 szeletet kaptam. Megelőzendő a bajt, hogy ne kelljen a konyhát újrafesteni, egy fóliát tettem rá, úgy klopfoltam ki vékonyra. Ezután sót, borsot, majorannát hintettem rá.
2. A zsemlét beáztattam. Én a héjját is rajta szoktam hagyni, de persze lehet csak a belsejéből is. Nem kell, hogy szétázzon, a lényeg, hogy a morzsolni lehessen.
3. A töltelékbe valókat: hagymát, szalonnát, gombát, fokhagymát, májat megtisztítottam, majd apró kockákra vágtam. Kevés olajon az apróra vágott szalonnát megfuttattam, majd hozzá adtam a hagymát, pár perc elteltével a gombát és a májat is. Miután átpárolódott, sót, borsot, majorannát, petrezselymet adtam hozzá. Félre húztam, hagytam langyosra hűlni.
4. Elkészítettem a gyümölcs köretet, így tálalásnál már nem volt forró, de még nem is volt hideg.
5. A zsemléből kinyomtam a felesleges vizet és a töltelékhez morzsoltam,  majd 1 felvert tojást adtam hozzá. Alaposan elkevertem, majd a klopfolt húsokra tettem egy adag tölteléket, feltekertem. Miután elkészültem, olajjal megkent alufóliába csomagoltam. Így még a formáján is tudtam igazítani. Nem szabad szorosan feltekerni a húsokat, mert akkor kirepednek. Tepsibe raktam és egy kevés vizet öntöttem alá. 200 fokon kb. 40 percig sütöttem. Rövid pihentetés után kibontottam, majd szeleteltem.


A megmaradt töltelék sem veszett kárba, hanem muffin formában megsütöttem, úgy ettük külön az ételhez.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin