Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 18., csütörtök

Zabkorpás-csokis keksz



Sok egyszerű süti receptem van, de keksz nem igazán. Amiket eddig próbáltam, nem ízlettek, sokféle hozzávalót tartalmazott, nem lehetett eltartani, vagy akármi más baj is volt vele, egyszerűen - ahogy mondani szokták - nem jött be. Persze, mint minden rendes háziasszony, a család a kísérleti alany, nálunk szűkebb értelemben a 3 gyerkőc, a férj, após-anyós-nagymama. Szóval kritika ér ilyen és olyan is.
Ezt a kekszet kedvenc barátosnémtól "Bejja asszony"-tól kaptam. Szegénykén néha furcsa betegség lesz úrrá: mindenre ételre allergiás, aztán egyszer csak szép lassan csipeget ebből is, abból is, aztán jobban lesz. Na már most ez egy halandónál ugye nem is lenne probléma, de egy szakácsnál! Pont egy ilyen "rosszulvagyokmajdmeghalok" ciklusban volt, amikor kekszet hozott magával és én, mint lelkes mindenevő, megkóstolva kijelentettem, hogy én is meg fogom csinálni.
Azóta már kétszer is. Az első volt a próba, miután tanultam a hibából, ami a kekszek méretét illetően adódott, ma ismét elkészítettem, röpke 40 perc alatt már ehető állapotban volt.

Zabkorpás-csokis keksz
20 dkg uha margarin
23 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 tojás
13 dkg liszt
16 dkg zabkorpa
6 dkg durvára vágott (ét)csokoládé
1 kk. sütőpor
1 mk só
1,5 dl tejszín

A margarint a cukorral habosra kevertem, majd beledolgoztam a tojást. A lisztes sütőporos keveréket, a zabkorpát,, csokoládét, sót összeveretem, majd a margarinos masszához adtam. Végül a tejszínt is belekevertem. 2 gáztepsit sütőpapírral béleltem ki, majd teáskanállal halmokat raktam bele. 1 tepsibe 20 halom bőven elég. A tetejét  nem kell elsimítani, magától elterül!
Előmelegített sütőben légkeverésen 170 fokon kb. 10-12 percig sütöttem. Ez az adag 4 tepsire való süteménynek, durván 80 darabnak elég.
Ha kihült, száraz, hűvös helyen tároljuk (alkalmas rá a fém doboz is). Még nem volt alkalmam  kipróbálni, mert mire esetleg tárolásra került volna a sor, addigra elfogyott.

Tipp: zabkorpa helyett én zabpelyhet vettem, amit egy kissé megőröltem. Nem lisztet csináltam belőle, de nem is maradt olyan pelyhes.



2 megjegyzés:

Atkáriné Terike írta...

Finom lehet mert jól néz ki! Kipróbálom!!!

Famulus írta...

Tényleg finom! Egyszerű és könnyű, valamint nagyon gyorsan elkészíthető!

LinkWithin