Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. február 2., kedd

Házi rétes


Sütésre várva

A hét vége szokás szerint bolondok háza volt itthon, pláne a havazás, a szánkózási kedv az meg volt  mindenkiben. Rétes sütés volt betervezve, így anyóssal megosztottuk a munkát, ő készítette a tölteléket, én a tésztát.
Kb. 2 hónapja sütöttem először rétest. Varga bélest szerettem volna csinálni, úgy emlékeztem, hogy még van rétes lap a fagyasztóban, de nem volt. Így gondoltam egy merészet: megpróbálom. Sikerült, azóta már rétes vacsorára is hivatalosak voltak a barátaink.

Szóval anyósom készítette a töltelékeket: volt túrós rétes (házi túróból), káposztás rétes, meggyes-mákos rétes.

A rétes tészta így készült:
0,5 kg sima liszt
kb. 2-2,5 dl langyos víz 1 kupak ecettel
1 evőkanál zsír

A hozzá valókat géppel kidolgoztattam, majd kézzel még átgyúrtam - ekkor ha szükséges még lehet lisztet hozzá tenni. 4 gombócot formáltam, amit olajjal megkenve pihentettem jó fél órát.

Addig előkészítettem a tepsiket, kikentem őket, majd a tejfölt olajjal kikevertem. A lisztezett terítőre tettem a tésztát, majd kinyújtottam, az olajos tejföllel kicsit meglocsoltam, rászórtam a tölteléket és felcsavartam. Miután az összessel elkészültem, megkentem a maradék tejföllel - amibe közben tettem egy tojás sárgáját is - és hőlégkeveresén 160 fokon jó 25-30 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin