Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. április 17., szombat

Tejszínes hagymakrémleves


Én úgy vagyok a hagymával, menta Gömböc Artúr a csokoládéval:) mindegy, Hogy milyen színű, formájú, méretű, Nyers, vagy főtt, párolt, vagy esetleg sült, Savanyú, vagy édes, ecetes, vagy Mézes. A lényeg a hagyma! A héten a gyerekeim a menzán medvehagyma krémlevest ettek ÉS el voltak tőle ájulva, Hogy AZ milyen finom.
A tegnapi napom kissé hosszúra sikeredett EGY, ebből következően AZ éjszakám Tul rövidre. Zombiként felkeltem, Jo anyaként adtam reggelit a kis családomnak, közben azon gondolkodtam, Hogy mi Legyen AZ ebéd. Valami fincsi levesre vágytam, Amit Hamar MEG tudok csinálni, a másodikat Teljesen a gyerekek fantáziájára bíztam EGY kikötéssel, Hogy tartózkodás mellett akarom a nap hátralévő részét a könyhámban tölteni!
Nemzetközi Geofizikai Év Lett egy második Zöldséges-sonkás tészta. Valami tartózkodás mellett Nagy eresztés, de ez van, engedtem AZ akaratuknak.

A Irány konyhai hadművelet mindössze EGY órácskát Vett el AZ Igen hosszúnak tonhal mai napomból.

Tejszínes hagymakrémleves
5-6 fej közepes vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 l húsleves (Jó a zöldségleves, vagy 2 leveskocka is)
1,5-2 dl tejszín
1 ek. Liszt
Tárkony, petrezselyem
pirítós, vagy kenyérkocka - de mindegy is -
reszelt sajt

A hagymákat felkockáztam, a fokhagymát szétnyomtam, majd Kévés vaj ÉS olaj keverékében feltettem pirulni EGY picit. Mikor mar kezdett Egy kis LEVEL kapni megsóztam - ettől levet eresztett - adtam hozzá kb. 1 dl vizet ÉS puhára pároltam. Botmixerrel szétturmixoltam, liszttel meghintettem, majd a megmelegített húslevessel apránként felöntöttem, tartózkodás mellett Voltam benne Biztos, Hogy az Irány mennyiségű leves Kell. Nyilván ki-milyen sűrűn szereti, úgy adagolja a levest. Ha esetleg csomós lenne, tartózkodás mellett Kell elkeseredni, hiszen a botmixerrel a Megint lehet turmixolni. Jol kiforraltam, majd adtam hozzá a tejszínt, a tárkonyt ÉS a petrezselymet.
Közben előkészítettem a zsemléket: 4 szeletet csináltam EGY zsemléből, majd a kenyérpirítóban megpirítottam, a KÉSZ zsemléket textilszalvétával bélelt kosárkába tettem.

A levest csészékben tálaltam, a pirítósra mikróban ráolvasztottam a sajtot.


2 megjegyzés:

Ami írta...

Óóóóó ez az egyik kedenc ételem. Imádom, és milyen gusztán néz ki! Én póré hagymát is teszek bele, de a többi szinte ugyan az :).
kérek szépen egy jó nagy adagot!...vagy inkább kettőt! :)))

Famulus írta...

Na, ez a "amiitthonvanabbólfőzök" kategória egyik példányba:) Pont egy adag maradt, de a pirítóst már magadnak kell elkészíteni!

LinkWithin