Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. április 12., hétfő

Saláta leves


Valójában nem volt ilyen borzasztóan sápatag színe, de a gépen sem egy hűde, a fényviszonyok sem voltak a legjobbak és persze nem utolsó sorban én sem vagyok egy fotóművész, viszont nagyon finom volt.

Pénteken lakodalomban voltunk, egy csomó mindent össze-vissza ettünk-ittunk, így hát vasárnap nem igazán volt kedve senkinek sem nehéz ételt enni, a rendes vasárnapi ebédről pedig egyszerűen lemondott a család. A kert csak úgy zöldell a sok salátától, gondoltam, hogy kipróbálom levesnek. A legegyszerűbb levest választottam, íme:

Saláta leves

2 fej saláta
4-5 gerezd fokhagyma
víz (húsleves)
só, bors, ételízesítő (leveskocka)
1 tojás sárgája
tejföl
tej
1 ek. liszt

Kb. 1 liter vizet tettem fel forrni, közben alaposan megmostam a salátát, csíkokra vágtam, a fokhagymát megpucoltam, össze vágtam. Mikor felforrt a víz, a salátát és a fokhagymát, valamint a fűszereket bele tettem, jó 10 percig főztem. Közben a tojás sárgáját egy kanál tejföllel, tejjel és a liszttel csomómentesre kevertem.
A levesből kiszedtem 1 evőkanálnyit és a tojásos keverékhez öntöttem, jól kikevertem, majd adtam  még hozzá a levesből - hőkiegyenlítés -, aztán az egészet a leveshez öntöttem. Nekem a saláta levelek miatt túl darabos volt a leves, így botmixerrel egy kissé össze turmicoltam de csak annyira, hogy krémes is legyen és darabos is. Egy kevés cukrot elbírt (szerintem).



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin