Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. április 23., péntek

Bableves

Posted by PicasaMa a két ovisnak szünet volt, így valami olyasmit főztem, amit szeretnek. Persze, ha megkérdezetem, hogy "mi legyen az ebéd" vagy a konkrét étel nevét mondják - ez a jobbik eset -, vagy pedig "nekem mindegy", aztán a tálalásnál derül ki, hogy "nem is erre gondolt"-ak.


Néha elgondolkodom, hogy a gyerekeimnél nyaktól felfelé minden rendben van-e, mert szerintem ép eszű gyerek nem kér spenótot, bablevest, babfőzeléket, vagy egyáltalában főzeléket. Ők mindig ilyesmit kérnek. A húst viszont messzire elkerülik.

Így lett a mai ebéd bableves.

Előző este a babot alaposan váltott vízben többször is megmostam, majd beáztattam annyi vízzel, amennyi bőven ellepte. Mielőtt lefeküdtem, a vizet leöntöttem róla, majd frisset tettem rá.

Másnap reggel felttem a babot főni egy jó darab füstölt oldalassal. Ha nincs oldalas, akkor bármilyen füstölt hús, szalonna, köröm, vagy csak szalonna bőrke is megfelel. Én szeretem a füstös ízt. Ha valakinek füstölt kockája van otthon - lelke rajta - tegy bele. A füstölt oldalast előtte alaposan megmostam, úgy tettem az edénybe.
Sárgarépát, répát, zellert, egész hagymát, egész fokhagymát tettem bele, mikor már jó félig megfőtt a bab. Ha van otthon petrezselyemzöld, zellerzöld, paprika, paradicsom, azt is szoktam bele tenni. Mikor megfőtt, akkor egy vékony paprikás rántás teszek bele, majd jól kiforralom.
Betétként csipetkét, vagy széles metéltet teszek bele.

Tejföllel és erős darált paprikával (Erős Pista) tálalom.



12 megjegyzés:

gondaanyu írta...

Szia Betty!
Tegnap találkoztam egy Mindszentgodisáról jött "cukrosnénivel". Baján árusított, finomakat.
Ha megy kecsketejért netalán, akkor én küldtem:)

Famulus írta...

Szia Marika!
Köszi, nagyon rendes vagy. Lassan tényleg lesz megint tej és sajt. A kicsi gidáink már legelésznek. Most meg hála az égnek van két "szobakacsánk". Tiszta állatkert. Ha esetleg tudnád ki volt a "cukrosnéni"? Lehet ki tudom deríteni, mert ha menne legközelebb is Bajára küldenék egy kis sajtot:) Puszi

gondaanyu írta...

Kiss Zoltánnénak hívták a nyugtán ez a név volt.
Hogy összefussunk arra kicsi az esély, ez is véletlen volt.
Majd egyszer megkóstolom a sajtotokat.

gondaanyu írta...

Betty 29-30-án jönnek a NŐK ! Örülnénk Nektek is, ha erre kanyarodnátok.

Famulus írta...

Hú Marika! Ez szuper! Sajna ezerrel dolgozunk mind a ketten, de nagyon szívesen mennénk. És nagyon jól esik, hogy gondoltok ránk! Köszönjük szépen:)

Atkáriné Terike írta...

Jó jó,finom a bableves, de én a kecskéket várom! Írjál édeset a kecskékről!! Légyszi!!

Famulus írta...

Igyekszem, de mostanában annyit dolgozom, hogy csak aludni járok haza :( Vasárnap óta egyfolytában megy a munka, ez az első szabadnapom a héten. Ha bele fér az időmbe, akkor ma készítek képeket:)

Atkáriné Terike írta...

Nagyon várom köszönöm !

gondaanyu írta...

Nézz be a Böbsihez, nézd meg a képeket.
Hiányoztatok, emlegettünk. Puszit küld mindenki.

Tűzpadka írta...

Szia Famulus!
Jól értettem? sajtot is készítetek?
Azt szívesen megkóstolnám...

Orsi írta...

Szia, egy másik blogon olvastam, hogy érdekel a szappankészítés! Én a createvicky honlapon keresztül nézelődtem. Illetve juhászkornélia blogon keresztül kezdtem egy tanfolyamot!
Üdvözlettel!

Névtelen írta...

Bring 2 cups of water to a boil and add the red quinoa.
But how do you get these amazing foods into your diet easily
and without breaking the bank. Thousands of liver active enzymes are found in the algae which is good for food absorption.

Here is my site :: Chris Ashenden original site ()

LinkWithin