Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. április 21., szerda

Pogácsa


Tegnap volt a "nagylányom" születésnapja, a torta mellé egy kis sósat is kellett készíteni. Ez a pogácsa volt a vendégváró "sörkorcsolya". Ezt a féle pogácsát most sütöttem először, az eredetije Böbsinél található.

Pogácsa
50 dkg liszt
25 dkg RAMA (vaj)
3 dkg élesztő 1 dl tejben és 1 mk. cukorral felfuttatva
2 tojás sárgája
2-3 tk. só (ízlés szerint)
kb. 2 dl tejföl
a tojások fehérje a tetejére és sajt, kömény, kinek mi az ízlése

Először is az élesztőt a cukor langyos tejben felfuttattam. Az összes többi alapanyagot egy tálba tettem, majd a felfuttatott élesztőt is. Alaposan összegyúrtam a tésztát, majd letakarva jó fél órát pihentettem. A pihentetés után kinyújtottam, feltekertem, majd a kapott rúd széleit a közepéig egymásra hajtottam. További fél órát pihentettem.
A következő nyújtásnál már megadtam a pogácsa magasságát, megkentem a fehérjével, megszórtam a reszelt sajttal, majd kiszaggattam. Szép kis formákká sodortam a két kezem között, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Jó 90 db lett belőle. Ismét pihentettem egy jó negyed órát, a sütőt 200 fokra melegítettem elő és 20 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin