Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. április 12., hétfő

Lasagne (házi)



A gyerkőceim ÉS A sógornőm kedvence. Havonta egyszer Biztos, Hogy Kell készíteni, ilyenkor a lányaim is kiveszik részüket a munkából. Szeretem, amikor körülöttem VANNAK! Ez leginkább a Nemzetközi Geofizikai Év volt. Beosztottuk a munkat: Noémi hozta a paradicsomlevet, hagymát, fokhagymát, a tojást Bettina ÉS a többi alapanyagot. A nagyobbik leányzó addig tanult.

Először istésztátgyúrtam 2 tojásból. A tészta nyújtó géppel Bettinával szépen csíkokra nyújtottuk a tésztát, majd pihentettük.
Elkészítettem a bolognai mártást

Bolognai mártás
darált marhahús (en sertést használtam)
hagyma, fokhagyma
Só, Bors
paradicsomlé (pürével is lehet)
oregánó, Bazsalikom


A hagymát Apró kockákra vágtam, a fokhagymát a KES lapjával szétnyomtam, aprítottam. Kévés olajon a hagymát megfonnyasztottam, rátettem a darált Huszton ÉS a fokhagymát, fehéredésig pároltam. Ráöntöttem a paradicsomlevet, a fűszereket ÉS fedő alatt puhára pároltam (főztem). Amikor elkészült, adtam hozzá cukrot ÉS EGY Kévés a Házi kecsapomból EGY Fel üveggel.

Miközben a szószom főtt, elkésítettem EGY adag besamel mártást:

Besamel mártás
2-3 ek. vaj
2-3 ek. Liszt
0,5 l tej Forró
Só, Bors, szerecsendió


EGY lábasban a vajat felolvasztom, mikor mar kellően Meleg adom hozzá a lisztet, világosra Amit pirítok. Állandó keverés Mellett apránként hozzá adom a tejet Forró ÉS a fűszereket. A végén reszelt sajtot teszek bele.

Miután elkészültem a tésztával ÉS a mártásokkal, már Csák AZ összeállítás maradt Hatra:

Egy tepsit kikentem olajjal, majd bele tettem EGY réteg Nyers tésztát, erre tettem a bolognai mártást, a besamelt, majd rétegeztem Nemzetközi Geofizikai Év. A legvégére reszelt sajtot tettem. 180 fokos sütőben kb. 25-30 percig sütöttem. Tálalás előtt EGY Kicsit pihentettem, Nemzetközi Geofizikai Év könnyebb vágni ÉS mar tartózkodás mellett nem annyira Forró.




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin