Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 18., csütörtök

Tejfölös gombapaprikás galuskával


Tegnap - végre - kisütött a nap, a téli nyomott hangulatot egy pillanat alatt elűzte még a környékünkről is. Délelőtt egyedül voltam itthon, így gondoltam egy ablakpucolás, kis ilyen-olyan takarítás belefér a délelőttömbe. Ha takarítok akkor vagy nem főzök, vagy valami gyorsat ütök össze. Így készült a tejfölös gombapaprikás galuskával. Gyors, kiadós, ráadásul  nagyon szeretem.

Gombapaprikás
1-2 fej hagyma
kb. 50 dkg gomba (most csiperkét használtam)
petrezselyem
kakukkfű
1 ek. liszt
tejföl
tejszín

A gombát megmostam, megpucoltam és vastagabb szeletekre vágtam, hiszen főlés közben vizet veszít, össze fog esni. A hagymát felkockáztam. Olajat tettem a lábosba, rátettem a hagymát, arany színűre pirítottam. Lehúztam a kályháról, pirospaprikával meghintettem, jól összekevertem, 3 ek. lecsót tettem hozzá és egy kevés vizet. A lecsó elhagyható, de nekem van még egy jó pár üveggel, ezért a pörköltalapot lecsósan készítettem el. Sóztam, borsoztam. Közepes lángon főztem, majd rátettem a gombát, utánasóztam, egy hangyányi vizet öntöttem még alá. Miközben főtt a gomba, petrezselymet aprítottam, az 1 ek. lisztet tejföllel és egy kevés vízzel kikevertem. A gomba kb. 15 perc alatt megfőtt, rádobtam a petrezselymet, 1 mokkás kanál kakukkfüvet, a tejfölös habarást. A legvégén egy kevés főző tejszínt öntöttem bele, ettől krémesebb lett az állaga és "lekerekítette" az ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin