Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 2., kedd

Daragaluska



A vasárnapi ebéd első fogása - természetesen - húsleves volt. Disznóhúsból, csontból és kacsa aprólékból főztem, jól be is zöldségeltem. A gyönyörű, aranysárga levest nem akartam elrontani holmi cérnametélttel, vagy más apró tésztával, ezért daragaluskát készítettem. A levesből egy kisebb edénybe szűrtem le levest, ebben főztem ki a galuskákat:

Daragaluska
1 db tojás
5 -5,5 evőkanál búzadara

Házi tojást használok, így hát egy szép nagy tojást választottam. Alaposan megmostam, megtöröltem, majd egy tányérba felvertem, a sót hozzá adtam. 2-3 ek. búzadarát adtam hozzá, amivel tovább vertem, majd a maradékot is. Egy kissé lágy masszát kaptam, de még hagytam állni jó fél órát. A leszűrt leves közben felforrt, kávés kanállal szép kis galuskákat szaggattam a levesbe. A pár perces főzés során szépen megpuhultak és megduzzadtak.





Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin