Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 17., szerda

Kenyértésztában sült virsli


Ez a kis nasi sem ma készült, hanem már szombaton, de annyi felé kellett rohangálnom az utóbbi napokban, hogy nem volt időm feltenni és megosztani ezt az egyszerű, de finom nasit.

Kenyértészta
50 dkg liszt
1 kk. só
1 ek. cukor
2,5 dkg élesztő
2-2,5 dl víz
4 dkg vaj
1 tojás a teteje kenéséhez

A tésztát dagasztjuk, letakarva a kétszeresére kelesztjük. Ezt követően 5 mm vastagságúra nyújtjuk, én köröket nyújtottam, nyolcadoltam, majd fél virsliket tekertem bele. A másik elkészítési mód, hogy kétújjnyi csíkokat vágunk és abba tekerjük bele az egész virsliket úgy, hogy a tészta egy picit fedje a másikat.
A tetejét tojással megkentem, előmelegített sütőben 185 fokon 15-18 percig sütöttem. Ízlés szerint szezámmal, köménnyel lehet megszórni a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin