Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 18., csütörtök

Galuska (nokedli)


Egy fazékban vizet tettem fel, amibe sót és egy kevés olajat tettem. Miközben a víz melegszik, csak akkor állok neki a nokedlit elkészíteni.

Galuska
2 db tojás
kb. 40 dkg liszt
víz

A tojásokat egy tálba beleütöm, felverem, sózom, majd hozzá adom az előzőleg megszitált lisztet. Fakanállal összekeverem, adok hozzá vizet, de csak annyit, hogy könnyen keverhető legyen. Nem jó ha túl folyós, sem ha túl betonkemény. Nem baj, ha nincs teljesen kidolgozva, nem is kell. A forrásban lévő vízbe szaggatom. Ehhez használhatunk nokedli szaggatót, vizezett deszkát: ekkor ki smennyiséget a deszkára teszünk, és késsel szaggatjuk a forró vízbe, de szaggathatjuk kanállal is.
Amikor feljön a galuska a víz felszínére, akkor még kb. 2-3 perc és készen is van. Leszűröm, átöblítem, kevés olajjal összekeverem, hogy ne ragadjon össsze.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin