Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 14., vasárnap

Máglyarakás


A maradékhasznosítás egyik legjobb példája lehetne a máglyarakás, hiszen maradék kalácsból, kifliből, diós süteményből el lehet készíteni, nem igényel sok és drága hozzá valókat és különösen ügyesség sem kell hozzá. Én maradék kalácsot használtam hozzá.

Máglyarakás
kb. 20-25 dkg kalács (5-6 db kifli)
3 db tojás
3 dl tej
3 dkg olvasztott vaj
5-6 ek. cukor
vaníliás cukor (elhagyható)
10 dkg darált dió
mazsola (én birsalma sajtot használtam)
3-4 evőkanál barack lekvár
1-2 szem alma

1. A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a cukorral, tejjel, olvasztott vajjal összekevertem, a felszeletelt kalácsokat ebbe beletettem.
2. A jénai alját kikentem egy kis vajjal, majd rátettem egy réteg kalácsot - vigyázzunk, ne legyen pempős a kalács! - meghintettem darált dióval, egy kevés apróra vágott birsalma sajtot tettem rá,  majd rétegeztem amíg el nem fogyott. A legutolsó réteg tetejére vékonyra szeletelt almát helyeztem. A tetejét egy pici cukorral szórtam meg. Jó meleg sütőben kb. 30 percig sütöttem.
3. A tojások fehérjét felvertem habnak, tettem bele 4 evőkanál lekvárt, amit a legalacsonyabb fokozaton dolgoztam bele, rásimítottam a sütemény tetejére és vissza tettem a sütőbe. A sütőt alacsonyabb fokozatra tettem, kb. 10-15 percet sütöttem még.
4. A megmaradt lekváros tojásfehérjét apró halmokban megszáríthatjuk a sütőben, de nyersen is finom!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin