Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 18., csütörtök

Paradicsomos húsgombóc


Gyermekkorom egyik kedvenc étele. Sőt a nagyapám is nagyon szerette, így hát mi mindig közös tányérból cseresznyéztünk. Nyáron természetesn paprikába töltöm a gombóckákat, de mivel nem vagyok oda a "kultimultikban" télvíz idején árult primőr agyonvegyszerezett dolgokért, ezért nincs rajta a paprika kabátka. Sokan nem is kedvelik a paprikát - ahogy a gyerkőceim is csak a gombócot eszik meg -, ezért így is elkészíthető, nincs semmi  különbség. A paprikába töltött gombócnak talán annyi előnye van a "meztelennel" szemben, hogy nem esik szét főzés közben, ami néha-néha előfordul.

Húsgombóc
kb. 50 dkg darált hús
1 fej hagyma
10-15 dkg rízs
só, bors
1 db tojás

1. Nem mindenki tesz hagymát a húsgombócba, én így láttam otthon, ezért mindig teszek bele hagymát. A hagymát megpucolom, apró kockákra vágom. A rízst megmosom. A darált húst, hagymát, rízst, tojást és a fűszereket összekeverem. Gombóckákat formálok belőle.
2. Házi paradicsomlevet használok, 9 dl-t tettem egy lábasba és mivel elég sűrű a lé, adtam hozzá egy evés - kb. 3 dl - vizet is. A  lébe tettem sót, cukrot. Ha igazán pikáns, finom ízt szeretnék kapni, akkor teszek bele egy fél fej hagymát és egy kis darab zellert is. Most ezeket kihagytam. Ebbe a lébe teszem bele a gombócokat főni. 3/4 óra alatt meg is fő. Ezt követően a gombócokat kiszedem a paradicsomos  léből és mártás sűrűségűre berántom. Jól kiforralom, ízesítem ha kell sóval, cukorral, a gombócokat vissza teszem. Tálalásnál főtt burgonyát adhatunk hozzá. Én leginkább friss kenyérrel szeretem.




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin