Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 17., szerda

Sütőtök krémleves



Nem tudok leves nélkül lenni, ha mást nem is, de levest kell ennem minden  nap! Volt itthon még sütőtök a pincében, egy negyedből levest készítettem, a többit megsütöttem a gyerkőcöknek. Kicsi koruk óta nagyon kedvelik a tököt sütve, az utóbbi időben viszont rákaptam ők is a levesre. Ez a tök különösen finom, édes ízű volt.

Sütőtök krémleves
egy darabka tök
vaj
só, bors
víz, vagy zöldségleves
tejszín

A tököt szeletekre vágtam, vajon megpároltam, sóztam, borsoztam, majd zöldséglevessel engedtem fel. Éppen annyi folyadékot öntöttem rá, hogy két újjnyira ellepje. Szép lassan puhára főztem. Miután megfőtt botmixerrel össze mixeltem, ezt egy kevés zöldséglével, majd tejszínnel engedtem fel. Kiforraltam, a sütőben kenyérkockákat pirítottam. Ha van otthon, akkor szárazon pirított tökmaggal is tálalhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin