Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. március 10., szerda

Roston sült pulykamell tejszínes gombamártással és trikolor tésztával

Már szombaton elkészítettem a trikolor tésztát, így a leves és a tésztához való elkészítése volt nagyjából a "fő" feladat. Persze a sütemény is közben szép lassan elkészült.


1. Tejszínes gombamártás Az apróra vágott hagymát vaj és olaj elegyén megfuttattam, majd hozzá adtam a kockákra vágott gombát (erdei gombából fantasztikus). Sóztam, borsoztam, majd megpároltam. A felesleges folyadékot el lehet párologtatni, de egy kanálka lisztel is el tudjuk "tüntetni", egy merőkanálnyi levessel és tejszínnel felöntöttem, apróra vágott petrezselymet, kakukkfüvet adtam hozzá. Kiforraltam, tálalásig melegen tartottam.

2. Roston sült pulykamell A hús előkészítése nem volt időigényes, korábban úgy tettem el a húst a fagyasztóba, hogy már eleve fel volt szeletelve. Nem szeretem a húst klopfolni, inkább vékonyabb szeleteket vágok, akármilyen más módon elősegítem a rostok felpuhítását (pld. pácolás), de a klopfolóval inkább diót török. Szóval picit sóztam-borsoztam a húsokat, majd natúr szeleteket sütöttem. Ehhez beleforgattam liszte - de nem az volt a cél, hogy vastagon lisztes legyen, csak éppen hogy - majd hirtelen kisütötem mindkét oldalát. Egy kisebb tepsibe helyeztem, alufóliával letakartam.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin