Ahogy amit én főzök

Üdvözlöm a betérőket!
Blogom írásának elsődleges célja az, hogy az örökké elvesző receptjeim - melyek legyenek akár cetlire, füzetbe, számítógépre be- és legyezve - elérhetővé válljanak. Ez azért nem jelenti azt, hogy rendetlen lennék, de már annyi mindent készítettem, hogy sokszor nem is emlékszem az ételre, süteményre egyáltalában hogyan is nézett ki!

2010. január 25., hétfő

Mennyei csokis

A hét végén disznóvágás volt, így nem sokat voltam a konyhámban, de vasárnapra akkor is kell valami süti. Persze kérdeztem a családot, hogy mi legyen? Ilyenkor a válasz: "mindegy, csak valami kakaós legyen". Na tessék. Szerintem mindenkinél ez a helyzet, "mi legyen az ebéd", "mit süssek"? Ilyenkor a válasz "mindegy". Aztán amikor készen van, akkor biggyedt ajkakkal mondják, hogy nem éppen erre gondoltak.
Na - gondoltam - most kaptok csokit, kakaót, amit akartok.



Kigondoltam, hogy kakaós piskóta lapot fogok sütni, amit finom tejszínes krémmel töltök meg. Így a sütő tepsijét sütőpapírral kibéleltem, majd a sütőt 180 fokra melegítettem elő.
5 tojásból kakaós piskóta tésztát készítettem az alábbiak szerint:

      5 tojás fehérjét habnak vertem fel, közben apránként hozzá adtam
      5 ek. cukrot és egy csipet sót
      5 tojás sárgáját egyenként jól beledolgoztam, majd kézzel belekevertem
      4 ek. liszt és 2 ek. kakaópor elegyét

Az elegyet beleöntöttem a tepsibe, tetejét elsimítottam és betettem a sütőbe, 15-20 perc elteltével kivettem, a papírt lehúztam az aljáról és rácson kihűtöttem.

Miközben a piskóta sült, elkészítettem a mennyei csokikrémet:

     kb. 1 liter habtejszín
     2 vaníliás cukor
     2 habfixáló (nem fontos, de biztos ami biztos!)  Ezt előbb felvetem, majd hozzá adtam
     cukrozott (instant) kakaóport  (amennyit gondolsz, hogy már jó a színe) és tovább vertem

A kész krémet betettem a hűtőbe, majd amikor kihült a piskóta, megkentem vele a lapot. Ezt követően a ketté vágtam és egymásra tettem a lapokat. Így egyben betettem a hűtőbe még "érni".
Délután felváltva toporgott a család a hűtőszekrény előtt, hogy "mikor lehet már...?".
Felvágtam a süteményt, mindegyikre egy pötty tejszínhabot tettem, tetejére vékonyra vágott narancshéjjat szórtam.



Hát tényleg mennyei volt!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin